söndag 26 augusti 2007

Vilken jäkla röra!

Tid: 10 min

Ingredienser
1/2 dl röda linser
1/2 morot
2 vitlöksklyftor
Några gröna oliver
Salt
½ burk majs (den där mellanstorleken)
Lite olja
Citron
Majonnäs (valfritt)
_____________________________

Mixa linserna i till en slät röra. Riv i moroten,
skvätten med olja, majs, vitlök m.m.
Nu är det bara att
mixa, mixa, mixa.
Kyl röran och sedan är det bara att vräka i sig.
_____________________________

Kommentar: Skum röra med en konstig smak. Tänkte först att jag inte skulle lägga upp detta recept för att det blir en så speciell smakupplevelse. Men seriöst så blev jag helt till mig när jag gjorde den, kunde inte sluta äta.
Lite som i "tomacco" avsnittet med Simpsons.
Använd det till bröd eller som ett trevligt
sidoarrangemang till någon fin rätt.

Bli beroende du också!

1 kommentar:

nataber sa...

gjorde precis denna röra inför kvällens inmundigande! provsmakandet slog mig med häpnad! NOM NOM!